Generalforsamling og årskonferanse 2017

Vi på Gamletorvet Rens & Skjorteservice er medlemmer av Norsk Renseri- og Vaskeriforening. NRV er en bransjeforening for renserier og vaskerier i Norge, og de byr på medlemsservice av ulik art. Foreningen jobber mot myndighetene for best mulig rammebetingelser for virksomhetene, og dette skjer gjerne i samarbeid med Norsk industri.

Fra 16. - 18. Mars deltok Charlotte og Lisa på årskonferansen som holdt sted på Ullevaal Business Class, Ullevaal Stadion i Oslo. Dagen startet med registrering og lunsj, og deretter tok vi turen til Kvikk / Vinderen Rens i Oslo. Her fikk vi blant annet se det nye innen skjortemaskin (som kan produsere opp til 1300 skjorter om dagen).

Etter bedriftsbesøket tok vi turen tilbake til hotellet, hvor vi skulle ha presentasjon av utstillere, boklansering og get-together-party. Annenhver år er konferansen i Oslo, og da kan leverandører stille med stand. Her fikk vi mange tips, og kom i kontakt med potensielle leverandører over hele Norden.

På grunn av at NRV fylte 100 år i år (1917-2017) har tidligere bransjesjef Michael J. Christensen skrevet en jubileumsbok. Gamletorvet har fått et eksemplar av jubileumsboken , og den ligger ved disken slik at kundene våre kan bla i den, mens de venter.

Andre dag på konferansen (fredag) startet med frokost og seminar for rensere. Der ble det snakket om kurs og svennebrev, klagesaker og andre emner som vi i bransjen har til felles. Etter lunsj var det faglig program som bestod av foredrag og utstillingsvandring.

Vi hørte fra Knut E. Sunde som er direktør i Norsk Industri om "Industri 4.0" og hva som er spådd for vår bransje fremover. Deretter fortalte Des Storey om en kursplattform fra CINET, der han også fortalte oss om trender og utviklingen fremover i Europa rundt vår bransje.

Vi var også så heldige at vi fikk besøk av Oddbjørn By som er tidligere verdensmester i hukommelse, hvor han holdt et foredrag om "Bedre hukommelse - mer tid til overs". Vi lærte på 60 minutter 7 verb på italiensk og alle planetene i solsystemet (i rekkefølge!).

Så var det tid for Generalforsamling for NRV. Vedtekter ble endret, og nytt styre ble valgt. Vi må få gratulere Hilde Løkås som første kvinnelig styreleder, og de andre som ble valgt på gjenvalg.

På fredagskvelden var det prisutdeling på kongetribunen på Ullevaal Stadion, der vår leverandør Sipano ble kåret til årets stand. Så gikk ferden videre til Ullevaal Panorama for festmiddag med alle deltakerne på konferansen. Vi ble servert tre retter, det ble holdt fine taler og det ble en fin avslutning på to hektiske (men lærerike/nyttige/koselige) dager.

I løpet av disse to-tre dagene har vi på Gamletorvet Rens & Skjorteservice fått faglig påfyll, i tillegg til at det er fint at man kan snakke med kollegaer som er i vår bransje. Da kan man diskutere emner som er aktuelle for alle bedrifter som driver med det vi gjør hver dag, og vi har i løpet av disse dagene fått noen aha-opplevelser på hvordan ting kan gjøres litt annerledes enn hva vi kanskje allerede gjør i dag.

Vi vil jo alltid bli bedre i jobben vår, og gjøre det beste for våre kunder!

Vi gleder oss allerede til årskonferansen i Stavanger neste år!

Utvalgt innlegg
Siste innlegg